Persondatapolitik

Persondatapolitik for Herstedvester Forsamlingshus

Denne persondatapolitik forklarer, hvordan foreningen Herstedvester Forsamlingshus behandler og sikrer personoplysninger på medlemmer og lejere af Herstedvester Forsamlingshus.

Dataansvarlig
Bestyrelsen i foreningen Herstedvester Forsamlingshus
Herstedvesterstræde 66
2620 Albertslund

Kategorier af personoplysninger

Vi indsamler og behandler følgende personoplysninger om medlemmer af Herstedvester Forsamlingshus:

  • Navn, privatadresse og mailadresse
  • Mails der sendes mellem medlemmer og Bestyrelsen i Herstedvester Forsamlingshus.

Vi indsamler og behandler følgende personoplysninger om lejere af Herstedvester Forsamlingshus:

  • Navn, privatadresse, mailadresse og telefonnummer.
  • Årsag og dato for leje af Herstedvester Forsamlingshus.
  • Kontonummer, hvortil depositum skal tilbagebetales til.
  • Mails der sendes mellem lejere og Bestyrelsen i Herstedvester Forsamlingshus.

Kilder

Vi indsamler personoplysninger der gives af:

  • Det enkelte medlem af Herstedvester Forsamlingshus.
  • Den enkelte lejer af Herstedvester Forsamlingshus.

Formål med indsamling af persondata

Formål med at indsamle de ovenstående oplysninger:

  • At sikre nødvendige og relevante oplysninger i forhold til udlejningen af Herstedvester Forsamlingshus.
  • At yde den bedst mulige service i forhold til at udleje Forsamlingshuset.

Opbevaring og sikkerhed

Sikkerhed og adgang til personoplysninger
Alle oplysninger ligger i Googlemail og på Google kalender. Google har ligeledes en persondatapolitik og sikkerhed i forhold til opbevaring af data.
Vi har ingen fysiske dokumenter liggende med personoplysninger om medlemmer eller lejere.

Vi vil opbevare personoplysninger så længe det er nødvendigt til de formål, der er nævnt.

Videregivelse af medlemmer og lejers personoplysninger
Der videregives ingen personoplysninger til tredjepart, med mindre det er påkrævet ifølge en domstolsafgørelse eller gældende lovgivning.

Rettigheder

Medlemmer og lejeres rettigheder
Alle medlemmer og lejere har ret til:

  • At få indsigt i personoplysninger.
  • At få ændret oplysninger.
  • At få slettet oplysninger.
  • At gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysningerne.
  • At indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, fx Datatilsynet.

Medlemmer har altid mulighed for at afmelde nyhedsbrev eller anden kommunikation via mail.