Oftest stillede spørgsmål

Nedenfor finder du svar på en række af de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med leje af Herstedvester Forsamlingshus

Hvordan lejer jeg lokalet?
Du skriver til os på mail eller via kontaktformularen.
Derefter får du en mail tilbage med betalingsoplysninger og lejebetingelser.

Kan jeg komme og se lokalerne?
Ja, vi har åbent hus hver første mandag i måneden kl. 19.00. Tilmelding er ikke nødvendig. I møder bare op.

Kan man leje lokale til alle slags arrangementer?
Nej, Forsamlingshuset udlejes ikke til kommercielle formål og ungdomsfester.
Ligeledes udlejes huset ikke mellem jul og nytår.

Kan man leje huset til begravelseskaffe?
Ja, det kan man. Man lejer huset et døgn fra aftenen før kl. 18. Det koster 2000 kr. i leje udover 2000 kr. i depositum, som tilbagebetales efter arrangementet.

Kan man bestille kaffe eller mad hos jer?
Nej, vi kan ikke tilbyde at stå for kaffe og mad. Men der er alt i huset af kaffemaskiner og service, så man selv kan lave kaffe og mad.

Hvor meget service er der?
Der er service til 70 spisende gæster.
Service bliver talt op før og efter jeres arrangement, men det er altid en god ide også selv at tjekke skabene igennem når I får udleveret nøglen, og efter arrangementet, for at se om det står på de rigtige pladser i skabene.

Hvor lang tid i forvejen kan jeg reservere huset?
Du kan reservere huset præcis et år før festen skal afholdes. Hvis du fx skal holde fest den 16. Juni 2019 kan du reservere huset natten mellem den 15. og 16. Juni 2018 kl. 0.00.
Vi booker huset ud efter først til mølle princippet.

Jeg kan se i kalenderen, at der er dage mere end et år ud i fremtiden, der allerede er booket – hvorfor det?
Fordi beboere i Herstedvester Landsby, som er medlem af Herstedvester Forsamlingshus, kan reservere huset før.

En lejeaftale er først bindende, når vi har modtaget depositum.
Depositum skal indbetales senest 14 dage efter modtagelsen af mail med betalingsoplysninger. Er depositum ikke modtages inden 14 dage, slettes reservationen.

Hvad koster det at leje lokalet?
Det koster 5000 kr. for en weekend fra fredag kl. 16.00 til søndag kl. 16.00
Det koster 2000 kr. for et døgn en hverdag fra kl. 18.00 til kl. 18.00
Alle betaler depositum på 2000 kr.

Hvornår skal jeg betale restbeløbet?
Lejebeløbet 5.000 kr. indbetales senest 3 måneder før lejedato og tilbageholdes, hvis lejeaftalen aflyses mindre end 1 måned før lejedato.

Hvordan får jeg nøglen?
Du får udleveret nøglen ved forsamlingshuset på det tidspunkt du lejer huset fra – fx kl. 16.00 fredag. Du vil få nøglen fra en af bestyrelsesmedlemmerne, som også vil gå en runde i huset sammen med dig.

Hvordan afleverer jeg nøglen igen?
Der kommer en fra bestyrelsen på det tidspunkt du har huset til – fx kl. 16.00 søndag, som også vil gå en runde i huset sammen med dig.

Hvad hvis jeg ikke ønsker at leje huset alligevel?
Hvis du bar booket huset og betalt depositum, men alligevel ikke ønsker at leje huset, så tilbagebetales depositum, hvis du aflyser lejeaftalen mere end tre måneder før lejedatoen.

Hvad er smart at jeg selv medbringer?
Toiletpapir
Viskestykker
Kokkeknive
Duge

Må man hænge noget op på væggene?
Du må bruge stolperne til at binde snore rundt om, men ikke sætte søm i vægge eller stolper. Det er heller ikke tilladt at bruge tape på vægge og stolper, men brug gerne elefantsnot.

Er der musikanlæg?
Nej, du skal selv have musikanlæg og højttalere med.

Hvor lang tid må man spille musik?
Der er ingen tidsgrænser for hvornår du skal slukke musikken – du skal bare sørge for at holde døre og vinduer lukkede, så du ikke generer naboerne.

Må man grille udenfor?
Ja, I kan godt sætte en grill op på fliserne i indhakket ved bænken.
I skal altid følge beredskabsstyrelsens gældende regler om afbrænding og brug af grill.

Hvor meget skal jeg gøre rent efter festen?
Du skal rydde alt op, så tingene står på samme måde som da du modtog nøglen. Du skal feje i salen, det lille rum, gangen og vaske gulvet i køkkenet.
På toiletterne skal du tømme papirspandende, men ikke gøre dem rene. Det gør en rengøringsmand.

Hvordan får jeg mit depositum tilbage?
Du skal sende en mail med det kontonummer. du ønsker beløbet overført til.
Vi kan nemlig ikke se hvilke kontonummer, du har indbetalt beløbet fra.

Hvornår får jeg mit depositum tilbage?
Senest 14 dage efter at festen er afholdt.